Врадіївська районна державна адміністрація. Миколаївська область, Україна. » Врадіївська районна філія Миколаївського ОЦЗ » Важлива інформація
Українська | Русский | English
Головна Новини Доступ до публічної інформації Учасникам АТО та членам їх сімей Інформація для вимушених переселенців

Важлива інформація

  СЛУЖБА ЗАЙНЯТОСТІ  В ПРОЦЕСІ РЕФОРМУВАННЯ

   Державна служба зайнятості України перебуває у постійній динаміці змін що відповідає викликам сучасного стану як економіки так і соціального життя країни. Не останню роль відіграє активна інтеграція нашої держави у європейський простір. Головна мета служби зайнятості на період реформування – щоб кожен українець мав достойну роботу із гідною заробітною платою, а кожен роботодавець був забезпечений кваліфікованими кадрами, які працюють на розвиток країни. Підготовчий етап реформування служби був розпочатий ще на початку 2016 року, коли всі центри зайнятості започаткували перехід на роботу за оновленим регламентом, основне завдання якого – пришвидшення процесу працевлаштування та задоволення потреб клієнтів служби.

   Служба зайнятості – сервісна служба, що працює на людей і яка відкрита до співпраці. Не чекаючи відповідних законодавчих змін, служба реформується і покращує свої сервіси. Зокрема, Служба освоює нові сучасні технології – відео резюме, відео презентації вакансій та підприємств, он-лайн співбесіди, комунікаціях із безробітними через соціальні мережі тощо.

   Сьогодні клієнт №1 Служби – це роботодавець, яким надається широкий спектр послуг щодо підбору персоналу абсолютно безкоштовно. Фахівцями районної філії Миколаївського ОЦЗ постійно проводяться ярмарки та міні-ярмарки вакансій для роботодавців району з метою оперативного заповнення вакансій роботодавцям.  Постійно здійснюється підбір персоналу шляхом оперативного аналізу ринку праці, здійснюється широка інформаційно-роз’яснювальна робота на семінарах та при відвідуванні підприємств, установ та організацій з розкриттям ефективності переваг співпраці із службою зайнятості, зокрема і щодо стимулювання створення нових робочих місць шляхом компенсації витрат на єдиний внесок за працевлаштування безробітних за направленням районного центру зайнятості.

   Службою  зайнятості особлива увага надається окремим категоріям громадян, які потребують додаткових гарантій у працевлаштуванні, в тому числі й демобілізованим учасникам АТО.

   В рамках реформи служба зайнятості здійснила реорганізацію власної структури. Базові центри зайнятості втратили статус юридичних осіб, замість них створені філії. Більшість функцій базових центрів зайнятості були передані до обласних центрів зайнятості, що дозволило суттєво зменшити документообіг. Разом з тим, збільшено кількість фахівців, які безпосередньо надають послуги населенню та роботодавцям, що дозволяє покращити якість надання таких послуг.

     В усіх місцевих філіях служби зайнятості України із січня 2019 року розпочали роботу кар’єрні радники, адже в сучасних умовах виникає потреба розширення спектру послуг для клієнтів служби з урахуванням індивідуальних потреб, їх рівня професіоналізму, ступеня трудової мотивації та мобільності.

     В європейських країнах інститут кар’єрних радників ефективно запроваджений у роботу державних служб зайнятості. Їх головним завданням є підвищення конкурентної привабливості безробітних. Для державної служби зайнятості запровадження інституту кар’єрних радників є новітнім рішенням.

     На сьогодні перед держслужбою зайнятості стоїть складне завдання – покращити сервісне обслуговування клієнтів і забезпечити працевлаштування громадян, поєднуючи їх інтереси, реальні знання та навички з вимогами сучасного ринку праці. Першим кроком для досягнення цієї мети стало запровадження інституту кар’єрних радників.

 

     Хто такі кар’єрні радники?

     Кар’єрні радники – це співробітники центру зайнятості, які надаватимуть послуги громадянам, які шукають роботу, у тому числі тим, які мають роботу, але бажають її змінити, зареєстрованим безробітним та здійснюватимуть супровід таких осіб з метою їх подальшого працевлаштування. Зазначені особи стають клієнтами кар’єрних радників.

     На які послуги зможуть розраховувати особи, які шукають роботу, та звернулися до центрів зайнятості?

     На отримання консультацій щодо працевлаштування чи початку підприємницької діяльності, у тому числі інформації про вакантні посади, про заходи для самостійного пошуку роботи та обрання бажаного виду зайнятості.

     На сприяння в отриманні послуг з професійної орієнтації, профілювання, професійної підготовки, перепідготовки, з формування та розвитку професійних навичок і компетентностей, що користуються попитом на ринку праці, у тому числі при виборі чи зміні виду професійної діяльності, при прийнятті рішення у започаткуванні та провадженні підприємницької діяльності.

     Звичайно карєрний радник не зможе самостійно надавати усі ці послуги, але максимально швидко та професійно допоможе підібрати спосіб їх отримання та постачальників.

     Перші тижні після звернення особи до центру зайнятості є критичними. Тому підвищуються вимоги до продуктивності роботи самих центрів зайнятості. Поступово основні зусилля співробітників центрів зайнятості будуть направлені на працевлаштування клієнта, а не на супровід безробітних шляхом виплати матеріальної допомоги. Перебування особи на обліку протягом декількох місяців за наявності реальних ринкових вакансій, що можуть задовольнити потреби в роботі, буде розглядатися як недолік у роботі кар‘єрних радників, звичайно, беручи до уваги обєктивні причини неможливості працевлаштуватися. З точки зору рівня та якості обслуговування не повинно бути різниці між тими послугами, що надаються державними центрами зайнятості та тими, які клієнт зможе отримати в приватних агентствах зайнятості.

 

     Як саме допомагатимуть громадянам кар’єрні радники?

     По-перше, кар’єрні радники повинні допомогати особам усвідомити їх сильні особистісні якості, самостійно визначити наявні конкурентні переваги, зокрема здібності, навички. Це допоможе карєрному раднику спільно з клієнтом скласти індивідуальний план надання послуг чи план працевлаштування, коли клієнт буде свідомо підходити до своїх можливостей на ринку праці.

     Окрім цього, кар’єрні радники зможуть навчити, як самостійно здійснювати пошук роботи, як готуватися до співбесід, як підготувати резюме, як обрати суб’єкта освітньої діяльності, який допоможе удосконалити компетентність клієнта, якщо це необхідно. Кар’єрні радники повинні сприяти досягненню реальних цілей клієнтів у працевлаштуванні та допомогти особам уникати ситуацій, коли через неправильну оцінку стану ринку праці клієнт сам перешкоджає власному працевлаштуванню. Взаємодія карєрного радника та клієнта передбачає, що обидві сторони будуть взаємно сприяти підготовці особи до працевлаштування.

     По-друге, карєрні радники повинні підтримувати клієнтів у прийнятті рішень, повязаних з кар’єрою. Наприклад, консультувати клієнтів з розроблення довгострокового плану професійного зростання, коли працевлаштування за сприяння карєрного радника державного центру зайнятості є лише першим кроком у реалізації такого плану. Карєрні радники мають мотивувати у досягненні визначених цілей, навчити працювати з психологічними перешкодами та спонукати клієнтів проявляти проактивну та відповідальну позицію.

     По-третє, кар’єрні радники на підставі професійної діагностики, професійного профілювання повинні допомогти клієнтові скласти та погодити індивідуальний план надання послуг чи план працевлаштування. Карєрний радник повинен надавати послуги та нести відповідальність за сприяння у працевлаштуванні, виходячи з інтересів клієнтів. При наданні послуг карєрний радник повинен бути ланкою, яка звязує свого клієнта з потенційними роботодавцями, суб‘єктами освітньої діяльності, іншими структурними підрозділами центру зайнятості чи приватними агентствами зайнятості. Тому ключовим показником ефективності є швидкість та якість працевлаштування особи.

     По-четверте, карєрні радники повинні надавати клієнтам інформацію про умови проходження формального чи неформального професійного навчання, про переваги самостійного навчання, про перелік субєктів освітньої діяльності, з якого особа може обрати постачальника послуг, та ризики і особливості здобуття освіти чи розвиток компетентностей за рахунок фонду з безробіття.

     Не завжди сприяння у працевлаштуванні з боку карєрних радників повинно супроводжуватись формальним навчанням. Оскільки більшість клієнтів державної служби зайнятості вже мають професійну чи вищу освіту, карєрні радники повинні обєктивно оцінити необхідність тривалого навчання. Іноді достатньо посприяти у розвитку "м’яких" компетентностей особи – комунікабельності, ініціативності, персональної відповідальності. Саме карєрний радник може порадити клієнтові скористатися сучасними освітніми пропозиціями. Направлення особи на здобуття нової формальної освіти має стати виключенням, а не постійним правилом, оскільки завданням карєрного радника є не навчання, а працевлаштування особи.

     По-пяте, кар’єрний радник повинен ефективно моніторити надання послуг для "професійних" безробітних – клієнтів, які відсиджуються, користуючись можливостями статусу безробітного; клієнтами, які одночасно є зареєстрованими безробітними та зайнятими у неформальному секторі економіки чи здійснюють нелегальну сезонну трудову міграцію.

     Інститут кар’єрний радників допоможе не лише у покращенні послуг для своїх клієнтів, а й підвищить ефективність співпраці центрів зайнятості з роботодавцями, так як працівники, які будуть працевлаштовані за сприяння кар’єрних радників, відповідатимуть потребам та запитам конкретних роботодавців.

     На шляху до реформування служба зайнятості України і надалі розраховує на співпрацю із соціальними партнерами в ім’я добробуту людей та процвітання нашої держави.

 

Відповідальність за порушення законодавства з питань праці та зайнятості населення

З метою посилення відповідальності суб’єктів господарювання та роботодавців за порушення законодавства про працю постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2013 року №509, затверджено Порядок накладання штрафів за порушення законодавства про зайнятість населення.

Статтею 53 Закону України «Про зайнятість населення» № 5067-VI  від 05.07.2016 року передбачена відповідальність за наступні порушення законодавства про зайнятість населення:

-                      невиконання роботодавцем протягом року квоти для працевлаштування соціально-незахищеної категорії  громадян, у разі відмови у працевлаштуванні таких громадян – стягується штраф за кожну відмову у двохкратному розмірі заробітної плати, встановленої  на момент виявлення правопорушення;

-                      провадження суб'єктом господарювання діяльності з надання послуг з посередництва у працевлаштуванні за кордоном без отримання відповідної ліцензії або наймання працівників для подальшого виконання ними роботи в Україні в іншого роботодавця без отримання відповідного дозволу стягується штраф у двадцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої на момент виявлення порушення;

-                      неподання або порушення порядку подання суб'єктом господарювання, який надає послуги з посередництва у працевлаштуванні, відповідно до цього Закону відомостей про працевлаштованих ним осіб стягується штраф у двократному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої на момент виявлення порушення;

-                      застосування роботодавцем праці іноземців або осіб без громадянства та осіб, стосовно яких прийнято рішення про оформлення документів для вирішення питання щодо надання статусу біженця:

на умовах трудового або іншого договору без дозволу на застосування праці іноземця або особи без громадянства, стягується штраф за кожну особу у двадцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої на момент виявлення порушення;

на інших умовах, ніж ті, що передбачені зазначеним дозволом, або іншим роботодавцем, стягується штраф за кожну особу у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої на момент виявлення порушення;

-                      неподання або порушення роботодавцем установленого порядку подання даних про заплановане масове вивільнення працівників у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці за два місяці до вивільнення,  стягується штраф у чотирикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої на момент виявлення порушення;

-                      порушення суб'єктом господарювання, який надає послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, вимог цього Закону та Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" стягується штраф у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої на момент виявлення порушення.

Кодексом України про адміністративні правопорушення та Кримінальним кодексом України передбачено адміністративну та кримінальну відповідальність за порушення роботодавцем законодавства про працю. Також постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2013 року  № 509 «Про затвердження  Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення» визначено механізм накладення на суб’єктів господарювання та роботодавців штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, передбачених ч.2 ст. 265 Кодексу законів про працю України. 

Шановні кримчани, мешканці східних областей України!

Державна служба зайнятості готова сприяти 

Вашому працевлаштуванню!

 

 У службі зайнятості Вам допоможуть:

- знайти роботу – тимчасову або постійну;

- взяти участь у громадських або інших роботах тимчасового характеру;

- пройти професійну підготовку, перепідготовку або підвищити свою кваліфікацію;

- отримати статус безробітного та матеріальну допомогу на випадок безробіття.

В усіх центрах зайнятості єдина база вакансій по Україні.

Усі вакансії – у вільному доступі.

Облік та реєстрація в службі зайнятості здійснюється незалежно від зареєстрованого місця проживання чи перебування.

Усі послуги – безкоштовні.

Навіть якщо у Вас немає документів, в службі зайнятості Ви можете отримати:

- інформацію про вакансії, навчальні заклади, підприємства, установи, організації, з якими співпрацює служба зайнятості;

- консультації та правову допомогу з питань працевлаштування або звільнення з роботи, отримання статусу безробітного, допомоги по безробіттю, інших послуг державної служби зайнятості;

- рекомендації відносно вибору чи зміни професій, послуги з професійної орієнтації.

Для внесення даних до Єдиної інформаційно-аналітичної системи державної служби зайнятості як шукача роботи та підбору підходящої роботи, Вам необхідно подати:

- паспорт громадянина України або інший документ, що посвідчує особу;

- облікову картку платника податків (ідентифікаційний код).

Для отримання статусу безробітного та матеріальної допомоги по безробіттю Вам крім вищезазначених документів слід подати:

- трудову книжку (або її дублікат чи довідку архівної установи про прийняття та звільнення з роботи), або документ, що підтверджує періоди зайнятості (наприклад, цивільно-правовий договір);

- диплом або інші документи про освіту;

- військовий квиток (у разі необхідності).

Якщо Ви вже зареєструвалися в центрах зайнятості Донецької або Луганської області, Ви маєте право продовжувати отримувати соціальні послуги та допомогу по безробіттю у будь-якому іншому центрі зайнятості за місцем Вашого перебування.

Якщо Ви втратили паспорт, Ви можете пред’явити тимчасове посвідчення, що підтверджує особу громадянина України.

Отримати таке посвідчення та відновити паспорт Ви зможете у територіальних відділеннях Державної міграційної служби України, або у кімнатах (місцях) допомоги вимушеним переселенцям зАР Крим і Севастополя, Донецької та Луганської областей за адресами:

Київ:бул. Тараса Шевченка, 27 (м. Університет);

Вінниця: вул. 50 річчя Перемоги, 20-а, тел. (0432) 60-19-08;

Житомир: вул. І. Огієнка, 1/34, тел. (0412) 48-25-65;

Івано-Франківськ: вул. Гнатюка, 29, тел.(0342) 50-40-03;

Луцьк: пр. Грушевського,4-в, тел. (0332) 77-05-42;

Львів: вул. Б.Хмельницького, 212, тел. (032) 245-54-40;

Миколаїв: вул. Декабристів 5-а, тел.(0512) 49-81-18

Рівне: вул. 16-го Липня, 6-а, тел. (0362) 26-77-84;

Суми: Покровська площа, 11, тел.(0542) 77-23-95;

Тернопіль: вул. Руська, 17, тел. (0352) 52-33-15;

Херсон: вул. Перекопська, 157, тел. (0552) 34-31-34;

Хмельницький: вул. Прибузька, 30-а, тел. (0382) 61-63-31;

Черкаси: бул. Т.Шевченка, 132, тел.(0472) 33-11-68;

Чернівці: вул. Руська, 31-а, тел.(0372) 51-84-16.

У разі відсутності облікової картки платника податків необхідно звернутися до будь-якого відділення Державної фіскальної служби України за місцем Вашого тимчасового проживання.

У разі відсутності трудової книжки.

Якщо Ви не змогли припинити трудові відносини або інший вид зайнятості і Ваша трудова книжка знаходиться у роботодавця:

- необхідно звернутися до роботодавця із заявою про звільнення та проханням вислати трудову книжку поштою разом з наказом про звільнення;

- якщо підприємство тимчасово не працює або ліквідоване, необхідно звернутися до суду для одностороннього припинення трудових відносин.

Спеціалісти центру зайнятості допоможуть Вам скласти позовну заяву до суду для оформлення одностороннього припинення трудових відносин.

Особи, які переселилися з АР Крим та зони проведення АТО, і зареєструвалися як внутрішньо переміщені особи, проте не мають трудової книжки або інших документів, що підтверджують періоди зайнятості, тощо, отримують статус безробітного за спрощеною процедурою. При цьому допомога по безробіттю до отримання вищезазначених документів та відомостей про страховий стаж призначається у мінімальному розмірі, встановленому законодавством України на випадок безробіття.

Особи, які переселилися з тимчасово окупованої території АР Крим та звільнилися з роботи, проте не мають трудової книжки або інших документів, що підтверджують періоди зайнятості, реєструються як безробітні на підставі наявних документів. Допомога по безробіттю виплачуватиметься у мінімальному розмірі (554 грн.) до отримання документів та відомостей про періоди трудової діяльності, заробітну плату (дохід), страховий стаж.

Для оформлення трудових відносин з роботодавцем необхідні:

- паспорт громадянина України або тимчасове посвідчення громадянина України;

- облікова картка платника податків (ідентифікаційний код);

- трудова книжка;

- диплом або інші документи про освіту.

Також Ви можете знайти роботу за сумісництвом або шляхом укладення цивільно-правового договору (про надання послуг, виконання робіт) – у цьому випадку трудова книжка не потрібна.

За більш детальною інформацією звертайтеся до будь-якого зручного для Вашого відвідування центру зайнятості.

Додаткова інформація:

Для працевлаштування працівників закладів охорони здоров'я, які переміщуються із зони АТО, у випадку відсутності окремих документів, необхідних для працевлаштування, може бути використана інформація Автоматизованої бази даних медичних, фармацевтичних та науково-педагогічних працівників, яка функціонує у сфері охорони здоров'я (лист Міністерства охорони здоров’я України від 20.08.2014 р. №11-02-09/10-65/24419 та спільний лист Міністерства соціальної політики України та Міністерства охорони здоров’я України від 30.09.2014 р.№11143/0/4/026, №11.02-13/23/28325).

Для отримання зазначеної інформації Вам необхідно звернутися з відповідною заявою до державного підприємства «Укрмедреєстр» за адресою: Київ, вул.Грушевського,7 та пред'явити документ, що засвідчує особу. Телефон для довідок: (044) 227-41-75.

Для працевлаштування вчителів загальноосвітніх шкіл та вихователів дошкільних навчальних закладів спільним листом Мінсоцполітики України та Міністерства освіти та науки України від 15.08.2014 р. №9209/0/14-14/21, №1/12-5698 передбачено, що місцеві органи управління освітою здійснюють безперешкодний прийом на роботу вчителів загальноосвітніх шкіл та вихователів дошкільних навчальних закладів на підставі:

- індивідуальних відомостей про застраховану особу, отриманих особисто в органах Пенсійного фонду України;

- документів, що підтверджують фактичне місце проживання особи;

- документів, що підтверджують проходження особою медичного обстеження.

Для працевлаштування викладачів початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів (шкіл естетичного виховання), які звертаються в пошуках роботи і не мають можливості надати відповідні документи для оформлення трудових відносин, Міністерством культури України надані рекомендації аналогічні спільному листу МінсоцполітикиУкраїни та Міністерства освіти та науки України від 15.08.2014 р. №9209/0/14-14/21, №1/12-5698 (лист Міністерства культури України від 15.09.2014р. №238/7-4/43-14).

Державна служба зайнятості готова допомогти Вам!

 Про розмір допомоги по безробіттю у 2019 році

 Постановою Правління Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття від 12 вересня 2018 року №175 «Про мінімальний розмір допомоги по безробіттю» підвищено розмір мінімальної допомоги по безробіттю для застрахованих осіб з 1 січня 2019 року до 1630 грн., а для незастрахованих осіб – 610 грн.