Врадіївська районна державна адміністрація. Миколаївська область, Україна. » Управління соціального захисту населення райдержадміністрації » Оголошення
Українська | Русский | English
Головна Новини Доступ до публічної інформації Учасникам АТО та членам їх сімей Інформація для вимушених переселенців

Оголошення

ЗМІНИ СОЦІАЛЬНИХ НОРМАТИВІВ КОРИСТУВАННЯ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНИМИ ПОСЛУГАМИ, ЩОДО ОПЛАТИ ЯКИХ ДЕРЖАВА НАДАЄ  ПІЛЬГИ ТА ВСТАНОВЛЮЄ СУБСИДІЇ

з 1 січня 2018 року

          

УСЗН Врадіївської РДА повідомляє, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 06 серпня 2014 р. № 409 «Про встановлення соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування»  змінені соціальні нормативи користування житлово-комунальними послугами, щодо оплати яких держава надає пільги та встановлює субсидії.

До 31 грудня 2017 року норматив становив 120 Квт*г на місяць на сімю (домогосподарство) з однієї особи і додатково 30 Квт*г на кожного іншого члена сімї (домогосподарства), але не більше як 240  Квт*г на місяць.

З 1 січня 2018 року соціальні нормативи для користування послугами з електропостачання у житлових будинках:

- зменшено до 100 Квт*г на місяць на сімю (домогосподарство) з однієї особи і додатково 30 Квт*г на кожного іншого члена сімї (домогосподарства), але не більше як 220  Квт*г на місяць.

Відповідно до зазначених змін нормативи електропостачання в місяць:

на домогосподарство з 1 особи – 100 Квт*г,

на домогосподарство з 2 осіб – 130 Квт*г,

на домогосподарство з 3 осіб – 160 Квт*г,

на домогосподарство з 4 осіб – 190 Квт*г,

на домогосподарство з 5 осіб – 220 Квт*г.

Перерахунок розмірів діючих субсидій з 01.01.2018 р. буде здійснюватись без звернень громадян.

«Визначення права на пільги у 2018 році»

 

 

Управління соціального захисту населення Врадіївської районної державної адміністрації в зв’язку з прийняттям Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» від 07 грудня 2017 року № 2246-YIII (далі Закон) повідомляє слідуюче:

Статтею 7 Закону установлено на 2018 рік прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць для основних соціальних і демографічних груп населення. Так  зокрема, для працездатних осіб з 1 січня 2018 року встановлено прожитковий мінімум на рівні 1762 гривні.

Відповідно до пункту 169.4.1 статті 169 Податкового кодексу України податкова соціальна пільга застосовується до доходу, нарахованого на користь платника податку протягом звітного податкового місяця як заробітна плата ( інші прирівняні до неї відповідно до законодавства виплати, компенсації та винагороди), якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень.

Відповідно, на протязі 2018 року, визначення  права на пільги згідно з Порядком надання пільг окремих категорій громадян з оплати житлово-комунальних послуг, послуг зв”язку, придбання  твердого палива та скрапленого газу окремим категоріям громадян з урахуванням середньомісячного сукупного доходу сім”ї, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 4 червня 2015 року № 389  буде проводитися з урахуванням  величини доходу, який дає право на податкову соціальну пільгу – 2470 грн.

 

 

Про тимчасову державну соціальну допомогу непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату

27 грудня 2017 року Урядом прийнято Постанову Кабінету Міністрів України № 1098 від 27 грудня 2017 року «Про затвердження Порядку призначення тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату».

Ця допомога призначається непрацюючій особі, яка досягла пенсійного віку, але не вистачає страхового стажу. Така допомога буде діяти з 01.01.2018 по 31.12.2020р.

Отримати допомогу можуть тільки ті, хто на момент оформлення соціальних виплат має не менше 15 років страхового стажу. Коли особа набуває право на, пенсійну виплату, допомога припиняється.

Для оформлення допомоги враховується майновий стан та середньомісячний сукупний дохід сімї.

Сума державної допомоги залежить від різниці прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність , та середнім сукупним доходом сімї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не більше 100% прожиткового мінімуму для непрацездатних осіб.  

Які потрібно документи?

Копія паспорта, ідентифікаційного номера

Довідка про склад сімї

Довідки про доходи за останні 6 місяців на кожного члена сімї

Заява, декларація

Копія рішення для опікуна (для особи, яка визнана недієздатною)

Довідка з ПФУ де має бути зазначено наявний страховий стаж, з якого часу людина не працює, дата з якої особа матиме право на пенсійну виплату.

Довідка про відкриття рахунку                   

Хто з пенсіонерів не отримає грошову допомогу

§  особа отримує пенсію (в т.ч. соціальну), працює або веде іншу діяльність, пов’язану з отриманням доходу

§  хто-небудь з членів сім’ї протягом року перед зверненням за тимчасовою допомогою здійснив покупку (оплату послуг) на суму понад 50 тис. гривень

§  середньомісячний сукупний дохід сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні півроку перевищує 100% прожиткового мінімуму для непрацездатних осіб

§  в результаті вибіркової перевірки виявлені додаткові доходи, не зазначені в декларації про доходи та майно (здавання в оренду житлового приміщення (будинку), заробіток членів сім’ї, які офіційно не працевлаштовані)

§  у власності особи або членів її сім’ї є друга квартира (будинок) за умови, що загальна площа житла перевищує 21 кв. м на 1 члена сім’ї та додатково 10,5 кв. метра на сім’ю, чи більше одного автомобіля (іншого транспортного засобу, механізму)

допомога може призначатися всупереч деяким вищевказаним обмеженням за висновком комісії, якщо в складі сім’ї є людина з інвалідністю. Рішення приймається після обстеження матеріально-побутових умов особи, яка звернулася за призначенням такої допомоги.

 

Хто включається до складу сім’ї

Чоловік, дружина, діти до 18 років, які перебувають на їх утриманні

Діти, які навчаються на денній формі навчання до 23 років

Особи, які спільно проживають однією сім’єю, але не перебувають у шлюбі та ведуть спільне господарство.

  Що потрібно передбачити в колективному договорі?
Формат: DOCX | Добавлен: 05/02/2018 12:09:03
15Kb Скачать скачать
  За невиплату заробітної плати – від штрафу аж до позбавлення волі
Формат: DOCX | Добавлен: 05/02/2018 12:09:44
13Kb Скачать скачать

 Оголошення:

    «До уваги учасників бойових дій, які безпосередньо брали участь в зоні антитерористичної операції, їх дружин (чоловіків) та неповнолітніх  дітей, які зареєстровані та проживають на території Миколаївської області, Вам необхідно для отримання санаторно-курортної путівки у 2018 році для оздоровлення, в закладах відпочинку Миколаївщини подати слідуючі документи:  довідки військкомату про участь  в антитерористичній операції на сході України, копій посвідчення учасника бойових дій або інваліда війни, паспорта та ідентифікаційного коду, учасника антитерористичної операції, та його сім’ї, свідоцтво про шлюб, свідоцтва про народження дітей. Просимо усіх бажаючих звернутись до УСЗН для виявлення потреби у путівках.

      За довідками звертатися тел. 9 – 12 – 39 , вул. Героїв Врадіївщини, 118.»

 

 ІШкідливі умови праці

Відповідно до статті 43. Конституції України кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується. Кожен працюючий має право на належні, безпечні і здорові умови праці.

Це відповідає сучасним світовим тенденціям щодо збереження здоров’я працюючого населення.

Одним із заходів соціального захисту працівників є своєчасно проведена атестація робочих місць зі шкідливими умовами праці, яка дає можливість встановлення пільг та компенсацій за роботу зі шкідливими та важкими умовами праці. Атестація проводиться на підприємствах і в організаціях незалежно від форми власності й господарювання, де є шкідливі і небезпечні виробничі фактори, що можуть несприятливо впливати на стан здоров’я працюючих.

Роботодавець повинен потурбуватись, щоб на робочому місці працівника, який виконує конкретні службові завдання, умови праці були нешкідливими і безпечними.

Але не все залежить від керівника. Сама специфіка виробництва може бути пов’язана з факторами виробничого середовища та трудового процесу. У таких випадках роботодавець повинен компенсувати працівникові "шкідливість" його роботи, виходячи з норм чинного законодавства, а саме:

- надати йому додаткову відпустку (ст.7 Закону України "Про відпустки");

- установити підвищену оплату праці (ст 100 КЗпП) ;

- забезпечити видачу спецодягу і засобів індивідуального захисту (ст. 163,164 КЗпП) ;

- видавати мило, знешкоджуючі засоби, а також молоко і лікувально-профілактичне харчування(ст. 165,166 КЗпП) ;

- організовувати обов’язкові медичні огляди (ст. 169 КЗпП).

Крім того, "шкідливість" робочого місця забороняє роботодавцеві залучати на таку роботу жінок (ст. 174 КЗпП) і неповнолітніх (ст. 190 КЗпП).

Працівник може отримати пенсію за віком на пільгових умовах, якщо є підтверджуючі документи, що певний період часу він пропрацював у небезпечних і шкідливих умовах (ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення").

Для оформлення правових підстав надання на підприємстві передбачених законом гарантій і компенсацій для працівників із шкідливими та небезпечними умовами праці необхідно проводити атестацію робочих місць.

Для того щоб з'ясувати, чи потрібно проводити атестацію, підприємство з небезпечним або шкідливим виробництвом вивчає норми охорони та гігієни праці щодо свого виробництва:

- списки виробництв, професій та посад, що дають право на пільги при отриманні пенсії за віком, затверджені Постановою № 36;

- переліки робіт, на яких встановлюється підвищена оплата праці (наприклад, перелік таких робіт у будівництві, затверджений постановою № 576);

- список виробництв, робіт, професій та посад, робота на яких дає право на додаткову відпустку(Постанова № 1290);

- перелік, що містить назви хімічних речовин, при роботі з якими рекомендується видавати молоко (перелік № 4430-87).

Знайшовши в цих документах роботи, професії, які є на робочих місцях його підприємства, роботодавець проводить атестацію таких місць. Причому атестація повинна проводитися незалежно від того, є роботодавець юридичною особою чи приватним підприємцем.

Результати атестації використовуються підприємствами й організаціями також для здійснення заходів щодо поліпшення умов праці, встановлення пільг та компенсацій передбачених чинним законодавством.

Відповідальність за своєчасне та якісне проведення атестації покладається на керівника.

Відповідно до статті 41 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачена відповідальність за порушення терміну проведення атестації робочих місць за умовами праці та порядку її проведення у вигляді накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності та громадян- суб’єктів підприємницької діяльності від тридцяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Повторне протягом року вчинення порушення, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності та громадян – суб’єктів підприємницької діяльності від ста до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Світова практика свідчить, що у сучасних умовах все більшого значення набуває проблема поліпшення умов праці не за рахунок пільг та компенсацій, а шляхом впровадження нових технологій, обладнання, оздоровлення виробничого середовища.

Реалізація розроблених на підставі атестації Комплексних планів поліпшення безпеки, гігієни праці та виробничого середовища є основним заходом збереження здоров’я і працездатності працівників підприємства, попередження нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань.

Здоровий працівник, якому створені належні санітарно-гігієнічні умови праці, санітарно-побутове і медико-соціальне забезпечення, відрізняється підвищеною працездатністю, що є основною запорукою збереження трудового потенціалу підприємств та виконання виробничих планів його економічного розвитку.

Своєчасне і належне проведення атестації робочих місць за умовами праці є надійною основою для здійснення на підприємствах цілої низки заходів щодо виявлення реальної дії шкідливих і небезпечних факторів на робочих місцях, поліпшення умов праці та соціального захисту працівників за роботу у важких та шкідливих умовах праці.

Ці заходи, в свою чергу, дозволять зберегти високу працездатність працівників підприємств, попередити розвиток у них професійних захворювань, що буде вагомим внеском роботодавців в збереження кадрів та трудового потенціалу.

 ІІ

Розміри прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати на 2018 рік, грн.

 Вид соціальної гарантії

з 1 січня

з 1 липня

з 1 грудня

Прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць

1700

1777

1853

для дітей віком до 6 років

1492

1559

1626

для дітей віком від 6 до 18 років           

1860

1944

2027

для працездатних осіб

1762

1841

1921

для осіб, які втратили працездатність  

1373

1435

1497

Мінімальна заробітна плата

3723

 

 

                                                 Пенсійне забезпечення

 В Україні з 1 жовтня 2017 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» що передбачає низку змін у  пенсійному забезпеченні.

З 1 жовтня 2017 року :

- проведено перерахунок пенсій всім пенсіонерам із застосуванням середнього показника заробітної плати в Україні в розмірі 3 764 грн.

-   при проведенні перерахунків застосовували новий показник прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність в розмірі 1452 грн.

-   застосовували показник величини оцінки одного року стажу в розмірі один відсоток.

Даний перерахунок проведено в автоматизований спосіб, без звернення до органів Пенсійного фонду.

Розмір підвищення пенсій розраховано індивідуально для кожного пенсіонера залежно від його заробітку, який він отримував, і його страхового стажу.

Доплати пенсіонерам виплачено  вже у жовтні.

Запроваджено гнучкий коридор пенсійного віку.

З 1 січня 2018 року право на пенсію у 60 років чоловіки мают при наявності стажу не менше 25 років. За жінками зберігається вікова градація виходу на пенсію, передбачена ст. 26 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування». Вже з 2018 року це стосуватиметься жінок у віці 58, 6 років.

Діапазон необхідного стажу щороку збільшуватиметься на 12 місяців до досягнення 35 років у 2028 році.

З 1 січня 2018 року особи, які мають стаж від 15 до 25 років будуть мати право виходу на пенсію у 63 роки.

В період до досягнення необхідного пенсійного віку особа може отримувати соціальну допомогу в органах соціального захисту.

Також Законом передбачено скасування обмеження у виплаті пенсій працюючим пенсіонерам. Відміняється зменшення розміру пенсій жінкам, які скористалися правом виходу на пенсію у 55 років. Їм було відновлено це право при досягненні пенсійного віку з додаванням періоду, коли вони достроково вийшли на пенсію.

 ІІІ

Соціальний захист сімей з дітьми

 в Миколаївській області діє система надання соціальної допомоги, яка включає в себе державні допомоги, що надаються за рахунок Державного Бюджету України. Це державна допомога сім’ям з дітьми, малозабезпеченим сім`ям, інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам та тимчасова допомога.

Державна допомога сім’ям з дітьми є гарантований державою рівень матеріальної підтримки сімей з дітьми.            

Законом України  "Про державну допомогу сім’ям з дітьми" передбачено такі види державної  допомоги сім’ям з дітьми:

допомога у зв’язку з вагітністю та пологами;

допомога при народженні дитини;

допомога на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування;

допомога на дітей одиноким матерям;

допомога при усиновленні дитини.

Виходячи з встановлених розмірів прожиткових мінімумів з 1 січня 2018 року розміри державної допомоги наступні:

Допомога у зв’язку з вагітністю та пологами: -  з 01.01.18р. – 440,5 грн., з 01.07.18- 460,25 грн. та з 01.12.17 -  480,25 грн. на місяць ; 

Допомога при народженні дитини: – 41280,0 грн.

Допомога на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, надається у розмірі, що дорівнює різниці між двома прожитковими мінімумами для дитини відповідного віку та середньомісячним розміром одержуваних на дитину аліментів, стипендії, допомоги та пенсії за попередні 12 місяців;

 - на дітей віком до 6 років: з 01.01.18. – 2984,0 грн., з 01.07.18-3118,0 грн., з 01.12.18 – 3252,0 грн.

 - на дітей віком від 6 до 18 років: з 01.01.18. – 3720,0 грн., з 01.07.18 –  3888,0 грн., з 01.12.18 – 4054,0 грн.

        Допомога на дітей одиноким матерям надається  у  розмірі,  що  дорівнює  різниці  між 100 відсотками  прожиткового  мінімуму для дитини відповідного віку та середньомісячним сукупним доходом сім'ї в розрахунку на одну особу за  попередні  шість  місяців. Прожиткові мінімуми:

- на дітей віком до 6 років: з 01.01.18. – 1492,0 грн., з 01.07.18 – 1559,0 грн., з 01.12.18 – 1626,0 грн.

 - на дітей віком від 6 до 18 років: з 01.01.18. – 1860,0 грн., з 01.07.18 – 1944,0 грн., з 01.12.18 – 2027,0 грн.

       Допомога при усиновленні дитини: - 41280,0 грн.

Державна соціальна допомога інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам

       Право на державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства мають                   діти-інваліди віком до  18 років.

Державна соціальна допомога на дітей-інвалідів призначається у таких розмірах:

- для дітей-інвалідів до 6 років, підгрупи А, з надбавкою на догляд –  з 01.01.18. – 2508,4 грн., з 01.07.18 – 2575,4 грн., з 01.12.18 – 2673,9 грн.

- для дітей-інвалідів до 6 років з надбавкою на догляд –  з 01.01.18 – 1762,4 грн., з 01.07.18 – 1795,9 грн., з 01.12.18 – 1860,9 грн.

       - для дітей-інвалідів від 6 до 18 років, підгрупи А, з надбавкою на догляд –  з 01.01.18 – 2876,4 грн., з 01.07.18 – 2960,4 грн., з 01.12.18 – 3074,9 грн.

- для дітей-інвалідів від 6 до 18 років з надбавкою на догляд – з 01.01.18 –  1946,4 грн., з 01.07.18 – 1988,4 грн., з 01.12.18 – 2061,4 грн.

- інвалідам з дитинства 1 групи підгрупи А з надбавкою на догляд – з 01.01.18 – 2876,4 грн., з 01.07.18 – 2960,4 грн., з 01.12.18 – 3074,9 грн.

- інвалідам з дитинства 1 групи підгрупи Б з надбавкою на догляд – з 01.01.18 – 2178,0 грн., з 01.07.18 – 2178,0 грн., з 01.12.18 – 2245,5 грн.

       - інвалідам з дитинства 2 та 3 групи – з 01.01.18. – 1452,0 грн., з 01.07.18 - 1452,0 грн., з 01.12.18 – 1497,0 грн.

 

 

 

 Легалізація зайнятості населення

   Важливою проблемою в трудових відносинах між роботодавцем і найманим працівником на даний час є легалізація зайнятості населення. Як свідчить практика багато роботодавців  (в основному це малий та середній бізнес) не укладають трудові договори з найманими працівниками.        Можна з упевненістю сказати, що не лише роботодавець винен у такому стані справ, а й сам працівник не завжди розуміє на що він погоджується.      Незважаючи на роз’яснення в пресі та вимоги діючого законодавства, оформлення найманих працівників належним чином на сьогодні є серйозною проблемою. Громадяни погоджуються на будь-які умови роботодавця, при цьому втрачають можливість користування державними гарантіями, зокрема: субсидією, державною соціальною допомогою малозабезпеченим сім’ям, втрачають трудовий стаж. Отримуючи заробітну плату неофіційно, «в конвертах», працівник втрачає своє законне право на щорічну відпустку, а у випадку виробничої травми або захворювання – оплату лікарняних листів, страхових виплат і т д. Ухиляючись від оформлення трудових відносин з найманими працівниками, роботодавець позбавляє їх права на основну та додаткову відпустки, на оплату лікарняного, на дотримання встановленої законодавством норми тривалості робочого часу, на допомогу по безробіттю, на гарантії за колективним договором, на соціальне страхування від нещасних випадків на виробництві та на пенсійне забезпечення.            Погоджуючись на “тіньову” зайнятість, працівники повинні розуміти, що їх очікують ризики пов’язані з захистом своїх трудових прав та соціальним захистом у разі скрутних життєвих обставин.

   Кодекс законів про працю України (КЗпПУ) ст.24 передбачає  право громадян на працю, - тобто на одержання роботи з оплатою праці не нижче встановленого державою мінімального розміру, - включаючи право на вільний вибір професії, роду занять і роботи, забезпечується державою. Працівники реалізують право на працю шляхом укладення трудового договору про роботу на підприємстві, в  установі, організації або з фізичною особою.

Шановні роботодавці ! Закликаємо Вас зробити крок назустріч суспільству – легалізувати зайнятість населення та відмовитись від виплати зарплати «в конвертах». Це дозволить: зняти соціальну напругу, громадянам отримати реальну соціальну підтримку. Пропонуємо Вам негайно зареєструвати належним чином трудові відносини з своїми найманими працівниками, у випадку ігнорування цієї вимоги до керівників підприємств і приватних підприємців контролюючі органи вимушені будуть застосовувати всі заходи впливу в межах їх компетенції.

Шановні працівники! Для реалізації своїх трудових прав та забезпечення оптимального та благоприємного рівня свого майбутнього Ви повинні вимагати від роботодавця легального оформлення трудових відносин через укладання трудового договору, а також регламентацію трудових відносин відповідно до чинного трудового законодавства. У разі відмови роботодавця кожен громадянин має право звернутися до компетентних державних органів за захистом своїх конституційних прав.

 

«ЛЕГАЛЬНА РОБОТА – ГАРАНТІЯ ГІДНОГО МАЙБУТНЬОГО»

 

Тіньова» зайнятість – це проблема, яка залишається сьогодні актуальною. Використання найманої праці без оформлення трудових відносин містить у собі багато негативних моментів, що суттєво впливають на життя людини.«Тіньова» зайнятість спрямована проти людини, позбавляє її легального працевлаштування, оплати й охорони праці.

     Якщо людина працює в «тіні», то швидко починає відчувати, що перебуває на «пташиних правах», втрачає стабільність, упевненість у завтрашньому дні. Насамперед втрачає свій фіксований трудовий та страховий стаж, що особливо відчутно позначаться на розмірі майбутньої пенсії, який буде, очевидно, мінімальним, оскільки передбачених внесків до пенсійного фонду роботодавець за працівника і нелегальний працівник за себе не сплачують. Крім цього, особа без оформлення трудових відносин з роботодавцем нерідко втрачає виплати лікарняних, декретних, компенсацій за період перебування на екзаменаційній сесії, таку людину можуть звільнити в будь-який час без пояснень. Також негативним моментом на ринку праці є праця, коли людина працює легально, але одержує за відомістю мінімальну зарплату, а решту в «конверті». Такі люди також потерпають від обмеження соціальних виплат. Нерідко прихована зайнятість набуває примусового характеру, особливо коли працівники змушені виконувати додатковий обсяг робіт. У результаті цього збільшується захворюваність, погіршується якість робочої сили, руйнується психологія людини-працівника. Порушуються суспільні й економічні інтереси, які є об´єктом національної економічної безпеки. Відсутність достовірної інформації про стан економіки заважає розробці ефективних програм розвитку національної економіки. Держава недоодержує податки, частину яких можна було б спрямувати на розвиток соціальної сфери, що позначається на життєвому рівні всього населення.

     

 Про додаткові 30 кВт-г на місяць на кожного іншого члена сім”ї (домогосподарства), але не більше встановленої величини для отримання пільг

 Постановою Кабінету Міністрів України  від 06.08.2014 № 409 “Про встановлення державних  соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування” затверджено соціальні нормативи споживання житлово-комунальних послуг для надання пільг, зокрема : для користування послугами з електропостачання ( з 01 січня 2018 року) від 70 до 130 кВт-г на місяць на сім”ю (домогосподарство) з однієї особи (залежно від наявності централізованого постачання гарячої води, електричної плити, газового водонагрівача) і додатково 30 кВт-г на місяць на кожного іншого члена сім”ї (домогосподарства), але не більше встановленої величини.

Управління соціального захисту населення  проводе розрахунки з підприємствами та організаціями за надані пільги з оплати електричної енергії пільговикам з урахуванням наданих додаткових 30 кВт-г електроенергії особам, які  не належать до членів пільговика, але зареєстровані і проживають у житловому приміщенні і мають  право на знижку плати за електричну енергію.

Відповідний алгоритм розрахунку обсягу спожитої електричної енергії, в межах якого надаються пільги з її оплати, реалізовано в програмному забезпеченні Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги.

 Розміри та порядок виплати щорічної разової грошової допомоги до 5 травня 2018 року

Кабінет Міністрів України прийняв Постанову № 170 від 14 березня 2018 року “Деякі питання виплати у 2018 році разової грошової допомоги, передбаченої Законами України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” і “Про жертви нацистських переслідувань” та встановив розміри та порядок виплати щорічної разової грошової допомоги до 5 травня 2018 року. Отже, згідно з прийнятим Урядом рішенням виплату щорічної разової грошової допомоги до 5 травня  2018 року передбачено у таких розмірах:

 1)                     інвалідам війни :

1 групи – 3685 гривень

2 групи – 3265 гривень

3 групи – 2845 гривень

2)                     учасникам бойових дій – 1265 гривень

3)                     членам сімей загиблих та дружинам (чоловікам) померлих інвалідів війни, дружинам (чоловікам) померлих учасників бойових дій, учасників війни і жертв нацистських переслідувань, визнаних за життя інвалідами від загального захворювання, трудового каліцтва та з інших причин, які не одружилися вдруге, - 630 гривень

4)                     учасникам війни – 525 гривень 

  наказ міністерства соціальної політики України від 20.01.2014 № 28
Формат: DOCX | Добавлен: 11/04/2018 15:29:47
37Kb Скачать скачать
  Постанова КМУ від 29.12.2009 № 1417 та реєстр надавачів соціальних послуг у Врадіївському районі
Формат: ZIP | Добавлен: 11/04/2018 15:33:29
116Kb Скачать скачать

Територіальний центр  соціального  обслуговування  (надання соціальних послуг)   публікує   графік  «гарячих» телефонних ліній на  квітень    місяць 2018 року  на телефон . 9-66-87

 

  04.04.18

« Організація надомного обслуговування одиноких громадян»

10.04.2018

 «Організація надання благодійної допомоги »

13.04.2018

«Соціально – побутова адаптація осіб похилого віку »

 17.04.2018

«Забезпечення технічними засобами реабілітації, осіб, які втратили працездатність»

 20.04.18

  «Взяття на платне  обслуговування громадян  похилого віку відділенням соціальної допомоги вдома »                                       

24.04.18

«Соціально – педагогічна послуга «Університет третього віку»                                                                                                                                              

27.04.18

«Взяття на обслуговування відділенням стаціонарного догляду для постійного або тимчасового  проживання               

  

 28 квітня – День охорони праці

Всесвітній день охорони праці Міжнародна організація праці (МОП) оголосила 28 квітня Всесвітнім днем охорони праці для того, щоб привернути увагу світової громадськості до масштабів проблеми, а також до того, яким чином створення та просування культури охорони праці може сприяти зниженню щорічної смертності на робочому місці. Вперше він відзначався у 2003 році. Ідея проведення Всесвітнього дня охорони праці бере початок від Дня пам’яті загиблих працівників, уперше проведеного американськими та канадськими трудящими в 1989 році в пам’ять про працівників, які загинули та отримали травму на виробництві. У цей день більш ніж в ста країнах світу проводяться заходи, спрямовані на привернення уваги громадськості до невирішених проблем охорони праці. В Україні цей День отримав назву «День охорони праці» і відзначається згідно до Указу Президента України № 685/2006 від 18 серпня 2006 року щорічно 28 квітня.

День охорони праці в Україні цьогоріч відзначатиметься під девізом:

«Захищене і здорове покоління»

У Всесвітній день охорони праці, 28 квітня, в Україні відзначають День охорони праці. Цього року Міжнародною організацією праці визначено девіз Дня охорони праці – «Захищене і здорове покоління».
Цей девіз збігається із завданнями і метою Всесвітнього дня боротьби із дитячою працею, який відзначають 12 червня.
         Забезпечення гідних і безпечних умов праці передбачено в Національній доповіді Уряду України «Цілі сталого розвитку: Україна», що була представлена 15 вересня 2017 року. У цьому документі визначено показники досягнення цілей сталого національного розвитку до 2030 року з урахуванням глобальних орієнтирів і принципів та суспільної думки щодо майбутнього країни.
         Одна із цілей – гідна праця та економічне зростання, її реалізація в інтересах молодого покоління потребує узгодженого комплексного підходу до викорінення дитячої праці та популяризації культури профілактики безпеки і гігієни праці.
         У контексті цієї події в Держпраці  відбулося засідання організаційного комітету з проведення Дня охорони праці в Україні, в якому взяли участь представники Держпраці, Міненерговугілля, Міністерства охорони здоров’я, Міністерства освіти і науки, Мінрегіонбуд, Держатомрегулювання, Міністерства внутрішніх справ, Міжнародної організації праці, Фонду соціального страхування, профспілок і роботодавців, редакції журналу «Охорона праці».
        Учасники засідання обговорили і ухвалили  за основу текст Звернення Організаційного комітету до органів державної влади, місцевого самоврядування, роботодавців, профспілок, засобів масової інформації, керівників і працівників підприємств, установ і організацій та План заходів з відзначення у 2018 році Дня охорони праці в Україні під девізом „Захищене і здорове покоління”.

 

 ЛЕГАЛІЗАЦІЯ ЗАРОБІТНОЇ ПЛАТИ

       У нинішніх кризових умовах актуальною темою сьогодення є боротьба з виплатою заробітної плати у „конвертах”, реалізація гарантій оплати праці та організація заходів недопущення виникнення заборгованості з виплати заробітної плати. Підприємства, установи, організації та громадяни – суб’єкти підприємницької діяльності при виплаті заробітної плати повинні дотримуватись чинного законодавства, нести відповідальність за навмисне ухилення від сплати податків і порушення норм законодавства щодо виплати заробітної плати.

     Працівник, який отримує зарплатню в „конверті”, виявляється повністю беззахисним перед роботодавцем. Усна домовленість жодним чином не фіксується юридично, роботодавець сплачує стільки, скільки вважає за потрібне і доти, поки вважає за потрібне. Працівник не має жодних доказів на підтвердження дійсного розміру своєї заробітної плати та трудового стажу.

    Дуже важливо, щоб громадяни усвідомили, що їх згода отримувати зарплату в „конвертах” позбавляє їх соціального захисту. Адже пенсію вони матимуть тільки з офіційно нарахованої суми заробітної плати.

Законом України „Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” передбачено, що страховий стаж – це період, протягом якого особа підлягає загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню, та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок. Тобто, якщо працівнику нарахована заробітна плата не менше законодавчо встановленого мінімального рівня і з неї сплачено страхові внески до Пенсійного фонду України (а з 01.01.2011 року – єдиний соціальний внесок відповідно до Закону України „Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування”), то такий місяць повністю враховується в страховий стаж і заробітна плата за цей місяць враховується для обчислення пенсії.

    Якщо ж сума нарахованої заробітної плати, з якої сплачені внески, менша за мінімальний рівень, страховий стаж становить неповний місяць і обчислюється пропорційно заробітній платі.

     Якщо з якихось причин роботодавець не сплачує внески на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування за своїх найманих працівників (причиною може бути і виплата заробітної плати у „конвертах” без сплати страхових внесків, і нарощування заборгованості як з виплати заробітної плати, так і зі сплати страхових внесків), то періоди, за які не сплачені внески, „випадають” із страхового стажу найманого працівника та не включаються в заробіток для розрахунку розміру пенсії.

     Своєчасна й повна сплата платежів у Пенсійний фонд України, а також забезпечення заробітною платою працівників не менше мінімальних соціальних стандартів – це обов’язок кожного роботодавця щодо соціального захисту своїх працівників.

    Неоформлений офіційно працівник ризикує залишитися без права на отримання соціальних пільг та виплат, гарантованих державою, особливо при нарахуванні пенсії та здійсненні перерахунків пенсій у подальшому.

Тільки офіційно оформлений найманий працівник може відчувати себе соціально захищеним, а бюджет Пенсійного фонду матиме стабільні надходження для своєчасного фінансування пенсійних виплат. Суспільство має зрозуміти, що легалізації заробітної плати альтернативи немає.

Шановні громадяни! Не позбавляйте себе соціальних благ, забезпечте собі старість, не сприяйте порушенням трудового законодавства.

  зміни до порядку надання субсидій
Формат: DOCX | Добавлен: 08/05/2018 15:03:34
3721Kb Скачать скачать

 Щодо відповідальності за виплату авансу в розмірі меншому, ніж зазначено у ст. 115 КЗпП України     

Лист від 16.03.2018 р. № 118/0/22-18    МІНІСТЕРСТВО СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ

 Відповідно до норм статті 115 Кодексу законів про працю України (далі — КЗпПУ) заробітна плата виплачується працівникам регулярно в робочі дні у строки, встановлені колективним договором або нормативним актом роботодавця, погодженим з виборним органом первинної профспілкової організації чи іншим уповноваженим на представництво трудовим колективом органом (а в разі відсутності таких органів — представниками, обраними і уповноваженими трудовим колективом), але не рідше двох разів на місяць через проміжок часу, що не перевищує шістнадцяти календарних днів, та не пізніше семи днів після закінчення періоду, за який здійснюється виплата. Розмір заробітної плати за першу половину місяця визначається колективним договором або нормативним актом роботодавця, погодженим з виборним органом первинної профспілкової організації чи іншим уповноваженим на представництво трудовим колективом органом (а в разі відсутності таких органів — представниками, обраними і уповноваженими трудовим колективом), але не менше оплати за фактично відпрацьований час з розрахунку тарифної ставки (посадового окладу) працівника. Абзацом третім частини другої статті 265 КЗпП встановлено, що юридичні та фізичні особи — підприємці, які використовують найману працю, несуть відповідальність у вигляді штрафу, зокрема в разі порушення встановлених строків виплати заробітної плати працівникам, інших виплат, передбачених законодавством про працю, більш як за один місяць, виплату їх не в повному обсязі — у трикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення. Разом з тим, крім фінансових санкцій, може бути застосовано адміністративні санкції відповідно до статті 41 Кодексу України про адміністративні правопорушення, а саме: за порушення встановлених термінів виплати пенсій, стипендій, заробітної плати, виплату їх не в повному обсязі, терміну надання посадовими особами підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності та фізичними особами — підприємцями працівникам, у тому числі колишнім, на їхню вимогу документів стосовно їх трудової діяльності на даному підприємстві, в установі, організації чи у фізичної особи — підприємця, необхідних для призначення пенсії (про стаж, заробітну плату тощо), визначеного Законом України «Про звернення громадян», або надання зазначених документів, що містять недостовірні дані, порушення терміну проведення атестації робочих місць за умовами праці та порядку її проведення, а також інші порушення вимог законодавства про працю — тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності та громадян — суб’єктів підприємницької діяльності від тридцяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.


  документи на призначення субсидій
Формат: ZIP | Добавлен: 14/05/2018 11:27:29
110Kb Скачать скачать

УВАГА!!! ОГОЛОШЕНО КОНКУРС НА НАДАННЯ ОДНОРАЗОВОЇ ДОПОМОГИ ДЛЯ ВІДКРИТТЯ ВЛАСНОЇ СПРАВИ УЧАСНИКАМ АНТИТЕРОРИСТИЧНОЇ ОПЕРАЦІЇ.

Миколаївська облдержадміністрації у межах реалізації розпорядження Миколаївської облдержадміністрації «Порядку надання одноразової допомоги для відкриття власної справи учасникам антитерористичної операції» (від 27.12.2017 №570-р) ( далі - Порядок) оголошує конкурс проектів серед учасників антитерористичної операції для надання одноразової допомоги для відкриття власної справи.
Учасники АТО зможуть отримати з обласного бюджету одноразову допомогу для відкриття власної справи. Рекомендована вартість проектів в межах 50 тис.грн.
Претенденти на отримання одноразової допомоги для відкриття власної справи повинні відповідати таким вимогам:
– мати статус учасника АТО;
– підготувати проект за встановленою формою.
До проекту для участі у Конкурсі додаються:
– копія документа особи, що підтверджує статус учасника антитерористичної операції.
– копія паспорта громадянина України заявника;
– копія довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків заявника;
– довідка про відкриття рахунку в банку.
Детальні умови участі у конкурсі визначені в Порядку, який розміщено на офіційній інтернет-сторінці Департаменту соціального захисту населення Миколаївської обласної державної адміністрації (http://sotszahist.mk.ua/images/stories/docs/inform/2018/r_570-r.pdf).
Зазначені документи учасникам конкурсу необхідно подати в департамент соціального захисту населення Миколаївської облдержадміністрації за адресою: м. Миколаїв, вул. Фалєєвська, 14, каб. 1113. Телефон для довідок 0512 37 11 34 (Орещак Світлана Миколаївна).
ДОКУМЕНТИ ДО УЧАСТІ В КОНКУРСІ ПРИЙМАЮТЬСЯ ПО 08 ЧЕРВНЯ 2018 РОКУ ВКЛЮЧНО.

Графік «гарячих» телефонних ліній. територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг)
на травень та червень 2018 року


03.05.2018 - 04.06.2018
« Організація надомного обслуговування одиноких громадян»
Тел. 9-66-87
07.05.2018 - 06.06.2018
«Організація надання благодійної допомоги »
Тел. 9-66-87
10.05.2018 - 11.06.2018
«Соціально – побутова адаптація осіб похилого віку »
Тел. 9-66-87
14.05.2018 - 15.06.2018
«Забезпечення технічними засобами реабілітації, осіб, які втратили працездатність» Тел. 9-66-87
17.05.18 - 19.06.2018
«Взяття на платне обслуговування громадян похилого віку відділенням соціальної допомоги вдома » Тел.9-66-87
22.05.18 - 22.06.2018
«Соціально – педагогічна послуга «Університет третього віку»
Тел. 9-66-87
26.05.18 - 25.06.2018
«Взяття на обслуговування відділенням стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання
Тел.9-66-87


  ПОРЯДОК ПРИТЯГНЕННЯ ДО ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ОБ’ЄКТУ ВІДВІДУВАННЯ ТА ЇХ ПОСАДОВИХ ОСІБ ЗА ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА ПРО ПРАЦЮ
Формат: PPTX | Добавлен: 23/05/2018 13:18:05
183Kb Скачать скачать

 Управління соціального захисту населення Врадіївської райдержадміністрації інформує, що на головній сторінці сайту Миколаївської  облдержадміністрації  (mk.gov.ua)  розміщена кнопка «Повідомити про незадекларовану працю».

  Надання повідомлення про можливі факти використання незадекларованої праці не є електронним зверненням та не підлягає розгляду згідно з вимогами Закону України   «Про звернення громадян».

  Надана у повідомленні інформація використовуватиметься з метою аналізу стану поширення незадекларованої праці та сфер, в яких можливе проведення управлінням Держпраці  у Миколаївській області відповідних контрольних заходів задля поновлення порушених прав працівників.

  Оголошення конкурсу на заміщення вакантних посад
Формат: ZIP | Добавлен: 20/06/2018 16:12:10
518Kb Скачать скачать

  Територіальний центр  соціального  обслуговування  (надання соціальних послуг)   публікує   графік  «гарячих» телефонних ліній на  липень   місяць 2018 року  на телефон . 9-66-87

 

  04.07.18

« Організація надомного обслуговування одиноких громадян»

10.07.2018

 «Організація надання благодійної допомоги »

13.07.2018

«Соціально – побутова адаптація осіб похилого віку »

 17.07.2018

«Забезпечення технічними засобами реабілітації, осіб, які втратили працездатність»

 20.07.18

  «Взяття на платне  обслуговування громадян  похилого віку відділенням соціальної допомоги вдома »                                       

24.07.18

«Соціально – педагогічна послуга «Університет третього віку»                                                                                                                                              

27.07.18

«Взяття на обслуговування відділенням стаціонарного догляду для постійного або тимчасового  проживання               

 

  Територіальний центр  соціального  обслуговування  (надання соціальних послуг)   публікує   графік  «гарячих» телефонних ліній на  серпень   місяць 2018 року  на телефон . 9-66-87

  09.08.18

« Організація надомного обслуговування одиноких громадян»

13.08.2018

 «Організація надання благодійної допомоги »

15.08.2018

«Соціально – побутова адаптація осіб похилого віку »

 17.08.2018

«Забезпечення технічними засобами реабілітації, осіб, які втратили працездатність»

 20.08.18

  «Взяття на платне  обслуговування громадян  похилого віку відділенням соціальної допомоги вдома »                                       

22.07.18

«Соціально – педагогічна послуга «Університет третього віку»                                                                                                                                              

27.08.18

«Взяття на обслуговування відділенням стаціонарного догляду для постійного або тимчасового  проживання                

  Бюлетень 2 квартал 2018
Формат: DOC | Добавлен: 17/08/2018 08:30:51
720Kb Скачать скачать
  оголошення конкурсу
Формат: ZIP | Добавлен: 17/10/2018 16:50:34
589Kb Скачать скачать
  Питання виплати грошової допомоги
Формат: ZIP | Добавлен: 03/04/2019 09:58:40
54Kb Скачать скачать

 Розміри штрафів за порушення трудового законодавства з 1 січня 2019 року

Згідно із Законом України «Про Державний бюджет України на 2019 рік» мінімальна заробітна плата у 2019 році становить   4 173 грн. та у погодинному розмірі – 25,13 грн.

 Збільшаться відповідно і розміри штрафів за порушення законодавства про працю.

  За які порушення і в яких розмірах передбачаються штрафи для юридичних та фізичних осіб – підприємців, що використовують найману працю:

1.  125 190 грн (30 мінімальних заробітних плат) за порушення:

 •   фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору

 •    оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час

•         виплата заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати ЄСВ;

 2. 41 730 грн (10 мінімальних заробітних плат) за недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці (наприклад, за не оплату роботи в нічний час, роботу в вихідний або святковий день, понадурочну роботу та інші питання оплати праці);

 3. 12 519 грн (3 мінімальні заробітні плати) за порушення встановлених строків виплати заробітної плати працівникам, інших виплат, передбачених законодавством про працю, більш як за один місяць, виплата їх не в повному обсязі;

 4. 41 730 грн (10 мінімальних заробітних плат) за недотримання встановлених законом гарантій та пільг працівникам, які залучаються до виконання обов’язків, передбачених законами України «Про військовий обов’язок і військову службу», «Про альтернативну (невійськову) службу», «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію»;

 5. 4 173 грн ( 1 мінімальна заробітна плата) за порушення інших вимог трудового законодавства, крім передбачених вище.

 6. 417 300 грн (100 розмірів мінімальної зарплати) зa недопущення до проведення перевірки стосовно оформлення трудових відносин та виявлення нелегальних працівників.

 Крім того, ст. 41 КпАП передбачено адміністративну відповідальність керівника підприємства – від 8 500 грн. до 17 000 грн. за фактичний допуск працівника без трудового договору.

  конкурс на надання одноразової допомоги для відкриття власної справи учасникам АТО
Формат: ZIP | Добавлен: 15/04/2019 16:10:37
511Kb Скачать скачать

  Легалізація зайнятості населення

 

       Важливою проблемою в трудових відносинах між роботодавцем і найманим працівником на даний час є легалізація зайнятості населення. Як свідчить практика, багато роботодавців  не укладають трудові договори з найманими працівниками.

     Можна з упевненістю сказати, що не лише роботодавець винен у такому стані справ, а й сам працівник не завжди розуміє на що він погоджується.

     Незважаючи на роз’яснення в пресі та вимоги діючого законодавства, оформлення найманих працівників належним чином на сьогодні є серйозною проблемою. Громадяни погоджуються на будь-які умови роботодавця, при цьому втрачають можливість користування державними гарантіями. Ухиляючись від оформлення трудових відносин з найманими працівниками, роботодавець позбавляє їх права на основну та додаткову відпустки, на оплату допомоги по тимчасовій непрацездатності, на дотримання встановленої законодавством норми тривалості робочого часу, на допомогу по безробіттю, на гарантії за колективним договором, на соціальне страхування та пенсійне забезпечення. Погоджуючись на «тіньову» зайнятість, працівники повинні розуміти, що їх очікують ризики пов’язані з захистом своїх трудових прав та соціальним захистом у разі скрутних життєвих обставин.

     Кодекс законів про працю України передбачає право громадян на працю, – тобто на одержання роботи з оплатою праці не нижче встановленого державою мінімального розміру, – включаючи право на вільний вибір професії, роду занять і роботи, яке забезпечується державою. Працівники реалізують право на працю шляхом укладення трудового договору про роботу на підприємстві, в установі, організації або з фізичною особою.

    Для роботодавців використання нелегальної праці теж доволі часто створює зайві проблеми, оскільки на нелегального працівника не поширюються правила внутрішнього трудового розпорядку. Відсутня правова підстава повної або часткової матеріальної відповідальності, що є особливо актуальним у сфері торгівлі та обслуговування.

Шановні громадяни!

 

Для реалізації своїх трудових прав та забезпечення оптимального рівня свого майбутнього Ви повинні вимагати від роботодавця легального оформлення трудових відносин через укладання трудового договору (видання наказу про прийняття на роботу), а також регламентацію трудових відносин відповідно до чинного трудового законодавства. 

  День охорони праці
Формат: ZIP | Добавлен: 29/04/2019 14:10:54
508Kb Скачать скачать

  Розміри штрафів

за порушення трудового законодавства з 1 січня 2019 року

Згідно із Законом України «Про Державний бюджет України на 2019 рік» мінімальна заробітна плата у 2019 році становить   4 173 грн. та у погодинному розмірі – 25,13 грн.

Збільшаться відповідно і розміри штрафів за порушення законодавства про працю.

  За які порушення і в яких розмірах передбачаються штрафи для юридичних та фізичних осіб – підприємців, що використовують найману працю:

1.  125 190 грн (30 мінімальних заробітних плат) за порушення:

 •   фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору

 •    оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час

•                    виплата заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати ЄСВ;

 2. 41 730 грн (10 мінімальних заробітних плат) за недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці (наприклад, за не оплату роботи в нічний час, роботу в вихідний або святковий день, понадурочну роботу та інші питання оплати праці);

 3. 12 519 грн (3 мінімальні заробітні плати) за порушення встановлених строків виплати заробітної плати працівникам, інших виплат, передбачених законодавством про працю, більш як за один місяць, виплата їх не в повному обсязі;

 4. 41 730 грн (10 мінімальних заробітних плат) за недотримання встановлених законом гарантій та пільг працівникам, які залучаються до виконання обов’язків, передбачених законами України «Про військовий обов’язок і військову службу», «Про альтернативну (невійськову) службу», «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію»;

 5. 4 173 грн ( 1 мінімальна заробітна плата) за порушення інших вимог трудового законодавства, крім передбачених вище.

 6. 417 300 грн (100 розмірів мінімальної зарплати) зa недопущення до проведення перевірки стосовно оформлення трудових відносин та виявлення нелегальних працівників.

 Крім того, ст. 41 КпАП передбачено адміністративну відповідальність керівника підприємства – від 8 500 грн. до 17 000 грн. за фактичний допуск працівника без трудового договору.

 

Легалізація праці – запорука гідного життя

      Хоча ми вже не один раз писали про негативний вплив «тіньової» зайнятості і заробітної плати, дане питання і надалі залишається болючим для нашої країни та громадян. Тому вчергове хочемо привернути увагу роботодавців та найманих працівників Згідно з Конституцією України кожна людина має право на працю, яку вона вільно обирає або на яку вільно погоджується. Але чимало громадян живуть днем нинішнім, надаючи перевагу тимчасовим сумнівним перевагам, тому останнім часом усе частіше доводиться стикатися з таким негативним явищем, як використання найманої праці громадян без оформлення трудових відносин – «тіньовою» зайнятістю. «Тіньова» зайнятість і «тіньова» заробітна плата («заробітна плата в конверті») –не лише серйозна соціальна, але й економічна проблема України.

     За теперішньої ситуації, коли на ринку праці відчутний дефіцит вільних робочих місць, громадяни часто погоджуються на будь-яку пропозицію роботи, зокрема і нелегальної. Підприємства (особливо це стосується малого бізнесу) платять своїм працівникам дві заробітні плати: офіційну і неофіційну. Це вигідно роботодавцю, і працівник, ніби, не ображається, оскільки йому надається можливість заощадити на податку з доходів фізичних осіб. Проте ні керівники підприємств, ні їх працівники не замислюються про ті наслідки, які можуть виникнути.

     Працівники, які погоджуються одержувати заробітну плату в «конвертах», стають заручниками самих себе, адже вони позбавляють себе соціальних виплат та гарантій.

     Для суспільства поширення такого явища, як не укладені належним чином трудові відносини, призводить до:

- ненадходжень податків до місцевих бюджетів, які б спрямовувалися на вирішення соціальних потреб громадян, на реалізацію програм соціально-економічного розвитку території;

- нестабільності та невпевненості у майбутньому громадян (відсутність належного розміру пенсій, інших соціальних виплат);

- ненаповнення фондів соціального страхування, що призводить до надмірного навантаження на них.

     У разі вивільнення у випадку скорочення чисельності або штату працівників, або ж при виникненні проблем зі здоров’ям, працівник не отримає компенсаційних виплат і оплати лікарняного листа, або вони розраховуватимуться тільки з офіційної, малої заробітної плати.

     Таким чином, влаштовуючись на роботу неофіційно, працівник повинен чітко усвідомлювати: якщо зарплату виплачують «в конверті», це означає, що роботодавець, швидше за все, не укладе трудовий договір, а також не здійснюватиме відрахування з неофіційної зарплати єдиного соціального внеску до Пенсійного фонду, а це неминуче призведе до того, що :

- вимагатимуть працювати понад норму, а то і без вихідних без додаткової оплати праці;

- не буде гарантованого розміру заробітної плати (зокрема розміру тарифної ставки або посадового окладу працівника, доплат, надбавок та інших заохочувальних виплат);

- не буде ніяких соціальних гарантій, передбачених для працівника;

- не буде права на відпустку, в тому числі, і на відпустку в зв’язку з вагітністю, пологами і для догляду за дитиною;

- не буде права на оплату тимчасової непрацездатності, включаючи догляд за хворою дитиною;

- не буде права на достроковий вихід на пенсію (якщо робота пов’язана з шкідливими умовами праці);

- не буде права на охорону праці;

- не буде права на соціальне страхування від нещасних випадків на виробництві і професійних захворювань, та, як наслідок – на отримання страхових виплат у разі травмувань чи профзахворювань;

- працівник не матиме змоги зареєструватись в центрі зайнятості як безробітний та отримати відповідну допомогу;

- відсутність офіційних доходів може бути підставою для відмови у призначенні різного виду допомог та субсидій;

- фахівця можуть звільнити у будь – який момент, без виплати вихідної допомоги, а можливо, і без оплати за виконану роботу. Отримати належний під час звільнення розрахунок в переважній більшості випадків вкрай складно, факт перебування в трудових відносинах з роботодавцем доведеться доводити у суді з допомогою свідків.

     Значно втрачають у виплатах, внаслідок отримання  тіньових зарплат, майбутні мами, оскільки розмір допомоги з вагітності і пологів безпосередньо залежить від розміру офіційної зарплати.

     Серед негативних наслідків «тіньової» зайнятості є і такі, що стосуються суспільної небезпеки: нелегальна зайнятість сприяє поширенню захворювань (харчові отруєння тощо), підвищенню рівня аварійності на дорогах, зростанню ризику виникнення нещасних випадків на виробництві, адже з офіційно неоформленим працівником не проводиться навчання з техніки безпеки, охорони праці, він не проходить вчасно, а то і взагалі, передбаченого нормативними документами періодичного медичного огляду.

     Крім того, використання прихованих трудових відносин призводить до зменшення надходжень до місцевого бюджету, звідки беруться кошти для оплати праці вчителів, лікарів, інших працівників бюджетної сфери.

Звісно, кожен сам вирішує – чи жити одним днем чи мати впевненість у майбутньому та бути захищеним соціально. Але хочеться ще раз нагадати – лише легальне працевлаштування гарантує людині її конституційні права. Якщо людина працює в «тіні», то швидко відчуває, що перебуває на «пташиних» правах і втрачає впевненість у завтрашньому дні.

     Сьогодні працездатне населення має можливість влаштуватися на роботу не тільки в Україні, а й за кордоном. Проте лише незначна частина українських громадян працює за кордоном на законних підставах. Через малі квоти і високі податки іноземні роботодавці віддають перевагу нелегальному найму. Багато українців навіть не знають про легальний механізм виїзду і шукають ризиковані та дорогі шляхи. Мігранти масово використовують студентські та туристичні візи, нехтуючи обмеженням на кількість робочих годин.

     Громадяни України повинні усвідомлювати, що, працюючи нелегально за кордоном, по-перше, порушується закон. Нелегального працівника переслідуватимуть за законом та позбавлять права в’їзду до країни в майбутньому. По-друге, нелегальні працівники беззахисні перед зловживанням з боку роботодавців та повністю від них залежні. Нелегальних робітників часто примушують працювати в жахливих умовах, жити в бараках, обмежують свободу пересування й нерідко піддають насильству. І, по-третє, працюючи нелегально, працівник не може належним чином захистити свої права: на нормальні умови роботи та проживання, на відпочинок, на виплати в разі втрати працездатності.

     Легальне працевлаштування можливе в тих державах, з якими Україна вкладає міжурядові договори про трудову діяльність, взаємне працевлаштування громадян та їхній соціальний захист в інших країнах. Працевлаштування в інших країнах можливе лише для представників рідкісних професій або висококваліфікованих спеціалістів. Легально влаштуватися, наприклад, хатньою робітницею за таких умов неможливо.

 ОГОЛОШЕННЯ!

Діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, які перебувають на квартирному обліку,  в зв’язку з введенням в дію постанови Кабінету Міністрів України від 26 червня 2019 року № 616 «Порядок та умови надання у 2019 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на проектні, будівельно-ремонтні роботи, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних, забезпечення житлом дітей-сиріт,  дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа» мають право на можливість отримання житла за рахунок субвенції або призначення грошової компенсації.

По даному питанню можете звернутися в управління соціального захисту населення  Врадіївської райдержадміністрації.

 Шановні пільговики Врадіївського району!

У зв’язку зі змінами в порядку надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, просимо осіб пільгової категорії :

Особи з інвалідністю внаслідок війни,

Учасники бойових дій,

 Учасники війни,

Діти війни,

 Члени сім’ї загиблого (померлого) ветерана війни,

Ветерани органів внутрішніх справ,

Педагоги, медики та бібліотекарі на пенсії,

Чорнобильці І та ІІ категорій

Багатодітні сім’ї

звернутися до управління соціального захисту населення у відділ пільг для уточнення інформації по Вашим справам та надання інформації про мобільний телефон.

  Прохання, при собі мати відповідні документи (паспорт, ідентифікаційний код, посвідчення та інше).

 

          З повагою управління соціального захисту населення Врадіївської РДА!

 

Легалізація зайнятості: наслідки та відповідальність

 

Легалізація трудових відносин включає в себе, в основному, два аспекти: це легалізація зайнятості та легалізація заробітної плати.

Нелегальна зайнятість - це, звичайно, використання роботодавцями найманої робочої праці без належного оформлення трудових відносин. Для цього роботодавцями крім традиційного використовуються й інші способи: це так звані стажування чи застосування випробувального терміну або оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час. При цьому роботодавці здебільшого трактують ці поняття на свій лад, переконуючи себе, що  на цей період можна працівників офіційно не оформляти.

Необхідно розрізняти такі поняття, як прийняття на роботу з випробувальним терміном та стажування. Стажування проводиться до початку прийому на конкретну роботу, а випробування - в процесі роботи.

Якщо підприємство проводитиме стажування своїх працівників, то ліцензія на здійснення освітніх послуг йому не потрібна. Якщо ж воно проводитиме стажування осіб, які не працюють на цьому підприємстві, то йому необхідно отримати ліцензію на здійснення професійного навчання кадрів на виробництві. Це стосується і випадків, коли перед прийомом на роботу спочатку пропонують пройти стажування.

Коли ж у період стажування особа виконує професійні роботи, то підприємство, організація, установа за ті роботи, що виконані відповідно до наданих завдань, здійснює виплату їй заробітної плати згідно з установленими системами оплати праці, за нормами, розцінками, ставками (окладами), з урахуванням коефіцієнтів, доплат і надбавок.

Слід знати, що прийняття на роботу працівників під виглядом стажування, без проведення відповідної оплати, є порушенням законодавства про працю і ознакою застосування примусової праці, використання якої заборонено ст. 43 Конституції України і нормами міжнародного права.

Серед роботодавців також простежується практика наймання на роботу працівників з випробувальним терміном. При цьому не слід забувати, що випробувальний термін згідно чинного законодавства може бути застосований роботодавцем тільки після офіційного працевлаштування найманої особи. Умова про випробування повинна бути обумовлена в наказі (розпорядженні) про прийняття на роботу. Причому в період випробування на працівників також поширюється законодавство про працю.

Цікаве питання також працевлаштування найманих працівників під виглядом укладення з ними цивільно-правових договорів. При цьому не виникають трудові відносини, які регулюються трудовим законодавством і працівник не має права на відпустки та оплату лікарняних. Проте слід брати до уваги, що цивільно-правові договори застосовуються, як правило, для виконання конкретної роботи, що спрямована на одержання результатів праці, і у разі досягнення цієї мети договір вважається виконаним і дія його припиняється. Таким чином, він застосовується для реалізації визначених, найчастіше разових робіт, і ці умови мають бути чітко прописані в договорі. За таким договором не платиться щомісячна зарплата, а винагорода за конкретно виконану роботу, тобто особа, що працює за договором отримує гроші в строки, встановлені договором на підставі підписаних актів прийому - передачі наданих послуг (виконаних робіт). Якщо ці вимоги не будуть дотримані, то за рішенням суду цивільно-правовий договір, або договір підряду може бути визнано трудовим договором. 

 Інформація про роботу спостережної комісії при Врадіївській райдержадміністрації за І півріччя 2019 року

 

     Спостережна комісія при Врадіївській РДА проводяться один раз на місяць. За час роботи спостережної комісії з 01.01.2019р. по 30.06.2019р. було проведено 6 засідань, що були оформлені протокольно.

     Протягом І півріччя 2019 року на облік комісії було поставлено 4 чоловіка.

    Всі особи у 2019 році, умовно-достроково звільнені з місць позбавлення волі ставляться на облік спостережної комісії Врадіївської райдержадміністрації. Виконкомами сільських та селищної ради на підставі постанов комісії беруться під  контроль звільнені громадян, закріплюються за ними громадські вихователі, залучаються до громадської роботи щодо проведення на територіях сільської ради „суботників” по покращенню благоустрою, при необхідності надається допомога у трудовому та побутовому влаштуванні, вживаються інші міри виховного характеру та громадського контролю, забезпечуються здійснення заходів соціального патронажу  з метою закріплення результатів виправлення та ресоціалізації умовно-достроково звільнених з місць позбавлення волі осіб.

 

                                              

                                                                                            УСЗН Врадіївської РДА

 «Легалізація зайнятості населення»

     Важливою проблемою в трудових відносинах між роботодавцем і найманим працівником на даний час є легалізація зайнятості населення. Як свідчить практика багато роботодавців  (в основному це малий та середній бізнес) не укладають трудові договори з найманими працівниками.

 Можна з упевненістю сказати, що не лише роботодавець винен у такому стані справ, а й сам працівник не завжди розуміє на що він погоджується.

Незважаючи на роз’яснення в пресі та вимоги діючого законодавства, оформлення найманих працівників належним чином на сьогодні є серйозною проблемою.

     Відповідно до ст. 21 КЗпПУ, трудовий договір є угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов'язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядкові, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов'язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін. Працівники мають право на відпочинок відповідно до законів про обмеження робочого дня та робочого тижня і про щорічні оплачувані відпустки, право на здорові і безпечні умови праці, на об'єднання в професійні спілки та на вирішення колективних трудових конфліктів (спорів) у встановленому законом порядку, на участь в управлінні підприємством, установою, організацією, на матеріальне забезпечення в порядку соціального страхування в старості, а також у разі хвороби, повної або часткової втрати працездатності, на матеріальну допомогу в разі безробіття, на право звернення до суду для вирішення трудових спорів незалежно від характеру виконуваної роботи або займаної посади, крім випадків, передбачених законодавством, та інші права, встановлені законодавством.

     Трудовий договір укладається, як правило, в письмовій формі (ст. 24 КЗпПУ).

При укладенні трудового договору громадянин зобов'язаний подати паспорт або інший документ, що посвідчує особу, трудову книжку, а у випадках, передбачених законодавством, - також документ про освіту (спеціальність, кваліфікацію), про стан здоров'я та інші документи.

     Укладення трудового договору оформляється наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу про зарахування працівника на роботу.

Забороняється укладення трудового договору з громадянином, якому за медичним висновком запропонована робота протипоказана за станом здоров'я.

Умови договорів про працю, які погіршують становище працівників порівняно з законодавством України про працю, є недійсними (ст 9 КЗ пПУ).

      Шановні роботодавці ! Закликаємо Вас зробити крок назустріч суспільству – легалізувати зайнятість населення та відмовитись від виплати зарплати «в конвертах». Це дозволить: зняти соціальну напругу, громадянам отримати реальну соціальну підтримку. Пропонуємо Вам негайно зареєструвати належним чином трудові відносини з своїми найманими працівниками, у випадку ігнорування цієї вимоги до керівників підприємств і приватних підприємців контролюючі органи вимушені будуть застосовувати всі заходи впливу в межах їх компетенції.

     Шановні працівники! Для реалізації своїх трудових прав та забезпечення оптимального та благоприємного рівня свого майбутнього Ви повинні вимагати від роботодавця легального оформлення трудових відносин через укладання трудового договору, а також регламентацію трудових відносин відповідно до чинного трудового законодавства. У разі відмови роботодавця кожен громадянин має право звернутися до компетентних державних органів за захистом своїх конституційних прав.

                 Управління  соціального захисту населення Врадіївської районної державної адміністрації Миколаївської області  повідомляє, що визначення статусу багатодітної сім’ї врегульовано положенням абзацу 11 статті 1 Закону України «Про охорону дитинства».

               Багатодітна сім’я - сім’я, в якій подружжя (чоловік та дружина) перебуває у зареєстрованому шлюбі, разом проживає та виховує трьох і більше дітей, у тому числі кожного з подружжя, або один батько (одна мати), який (яка) проживає разом із трьома і більше дітьми та самостійно їх виховує.

               Документом, що підтверджує статус багатодітної сім’ї та дитини з багатодітної сім’ї, є відповідні посвідчення.  Відповідно до Порядку виготовлення і видачі посвідчень батьків та дитини з багатодітної сім’ї, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2010 № 209 (зі змінами), посвідчення видається одному з батьків відповідно до місця реєстрації після подання необхідних документів. У разі, коли зареєстроване місце проживання батьків різне додатково надається довідка про те, що батькам за місцем реєстрації посвідчення не видавалися.

              Дітям з багатодітної сім’ї посвідчення видаються з шести років.  Строк дії посвідчень визначається окремо для кожної багатодітної сім’ї і встановляється з урахуванням перебування в сім’ї не менше трьох дітей у віці до 18 років. При досягненні дитиною 14 років в посвідчення вклеюється нова фотокартка.  

               З  01 січня 2012 року набрала чинність норма, передбачена ч. 11 ст. 1 Закону України «Про охорону дитинства», згідно з якою до складу багатодітної сім’ї входять діти, які навчаються за денною формою навчання у загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах, - до закінчення навчальних закладів, але не довше ніж до досягнення ними 23 років. 

 

Легалізація праці – запорука гідного життя

     Хоча ми вже не один раз писали про негативний вплив «тіньової» зайнятості і заробітної плати, дане питання і надалі залишається болючим для нашої країни та громадян. Тому вчергове хочемо привернути увагу роботодавців та найманих працівників Згідно з Конституцією України кожна людина має право на працю, яку вона вільно обирає або на яку вільно погоджується. Але чимало громадян живуть днем нинішнім, надаючи перевагу тимчасовим сумнівним перевагам, тому останнім часом усе частіше доводиться стикатися з таким негативним явищем, як використання найманої праці громадян без оформлення трудових відносин – «тіньовою» зайнятістю. «Тіньова» зайнятість і «тіньова» заробітна плата («заробітна плата в конверті») –не лише серйозна соціальна, але й економічна проблема України.

     За теперішньої ситуації, коли на ринку праці відчутний дефіцит вільних робочих місць, громадяни часто погоджуються на будь-яку пропозицію роботи, зокрема і нелегальної. Підприємства (особливо це стосується малого бізнесу) платять своїм працівникам дві заробітні плати: офіційну і неофіційну. Це вигідно роботодавцю, і працівник, ніби, не ображається, оскільки йому надається можливість заощадити на податку з доходів фізичних осіб. Проте ні керівники підприємств, ні їх працівники не замислюються про ті наслідки, які можуть виникнути.

     Працівники, які погоджуються одержувати заробітну плату в «конвертах», стають заручниками самих себе, адже вони позбавляють себе соціальних виплат та гарантій.

     Для суспільства поширення такого явища, як не укладені належним чином трудові відносини, призводить до:

- ненадходжень податків до місцевих бюджетів, які б спрямовувалися на вирішення соціальних потреб громадян, на реалізацію програм соціально-економічного розвитку території;

- нестабільності та невпевненості у майбутньому громадян (відсутність належного розміру пенсій, інших соціальних виплат);

- ненаповнення фондів соціального страхування, що призводить до надмірного навантаження на них.

     Крім втрати у майбутньому пенсійних виплат, у разі витрат на придбання, будівництво чи ремонт житла, навчання або лікування, громадяни, що отримують зарплату «в конверті», не зможуть отримати кредити потрібного розміру, або отримають зовсім інші суми, набагато менші.

     У разі вивільнення у випадку скорочення чисельності або штату працівників, або ж при виникненні проблем зі здоров’ям, працівник не отримає компенсаційних виплат і оплати лікарняного листа, або вони розраховуватимуться тільки з офіційної, малої заробітної плати.

     Таким чином, влаштовуючись на роботу неофіційно, працівник повинен чітко усвідомлювати: якщо зарплату виплачують «в конверті», це означає, що роботодавець, швидше за все, не укладе трудовий договір, а також не здійснюватиме відрахування з неофіційної зарплати єдиного соціального внеску до Пенсійного фонду, а це неминуче призведе до того, що :

- вимагатимуть працювати понад норму, а то і без вихідних без додаткової оплати праці;

- не буде гарантованого розміру заробітної плати (зокрема розміру тарифної ставки або посадового окладу працівника, доплат, надбавок та інших заохочувальних виплат);

- не буде ніяких соціальних гарантій, передбачених для працівника;

- не буде права на відпустку, в тому числі, і на відпустку в зв’язку з вагітністю, пологами і для догляду за дитиною;

- не буде права на оплату тимчасової непрацездатності, включаючи догляд за хворою дитиною;

- не буде права на достроковий вихід на пенсію (якщо робота пов’язана з шкідливими умовами праці);

- не буде права на охорону праці;

- не буде права на соціальне страхування від нещасних випадків на виробництві і професійних захворювань, та, як наслідок – на отримання страхових виплат у разі травмувань чи профзахворювань;

- працівник не матиме змоги зареєструватись в центрі зайнятості як безробітний та отримати відповідну допомогу;

- відсутність офіційних доходів може бути підставою для відмови у призначенні різного виду допомог та субсидій;

- фахівця можуть звільнити у будь – який момент, без виплати вихідної допомоги, а можливо, і без оплати за виконану роботу. Отримати належний під час звільнення розрахунок в переважній більшості випадків вкрай складно, факт перебування в трудових відносинах з роботодавцем доведеться доводити у суді з допомогою свідків.

     Значно втрачають у виплатах, внаслідок отримання  тіньових зарплат, майбутні мами, оскільки розмір допомоги з вагітності і пологів безпосередньо залежить від розміру офіційної зарплати.

     Серед негативних наслідків «тіньової» зайнятості є і такі, що стосуються суспільної небезпеки: нелегальна зайнятість сприяє поширенню захворювань (харчові отруєння тощо), підвищенню рівня аварійності на дорогах, зростанню ризику виникнення нещасних випадків на виробництві, адже з офіційно неоформленим працівником не проводиться навчання з техніки безпеки, охорони праці, він не проходить вчасно, а то і взагалі, передбаченого нормативними документами періодичного медичного огляду.

     Звісно, кожен сам вирішує – чи жити одним днем чи мати впевненість у майбутньому та бути захищеним соціально. Але хочеться ще раз нагадати – лише легальне працевлаштування гарантує людині її конституційні права. Якщо людина працює в «тіні», то швидко відчуває, що перебуває на «пташиних» правах і втрачає впевненість у завтрашньому дні.

     Сьогодні працездатне населення має можливість влаштуватися на роботу не тільки в Україні, а й за кордоном. Проте лише незначна частина українських громадян працює за кордоном на законних підставах. Через малі квоти і високі податки іноземні роботодавці віддають перевагу нелегальному найму. Багато українців навіть не знають про легальний механізм виїзду і шукають ризиковані та дорогі шляхи. Мігранти масово використовують студентські та туристичні візи, нехтуючи обмеженням на кількість робочих годин.

     Громадяни України повинні усвідомлювати, що, працюючи нелегально за кордоном, по-перше, порушується закон. Нелегального працівника переслідуватимуть за законом та позбавлять права в’їзду до країни в майбутньому. По-друге, нелегальні працівники беззахисні перед зловживанням з боку роботодавців та повністю від них залежні. Нелегальних робітників часто примушують працювати в жахливих умовах, жити в бараках, обмежують свободу пересування й нерідко піддають насильству. І, по-третє, працюючи нелегально, працівник не може належним чином захистити свої права: на нормальні умови роботи та проживання, на відпочинок, на виплати в разі втрати працездатності.

     Легальне працевлаштування можливе в тих державах, з якими Україна вкладає міжурядові договори про трудову діяльність, взаємне працевлаштування громадян та їхній соціальний захист в інших країнах. Працевлаштування в інших країнах можливе лише для представників рідкісних професій або висококваліфікованих спеціалістів. Легально влаштуватися, наприклад, хатньою робітницею за таких умов неможливо.

 

Пам’ятаймо, що повага до себе починається з шанування законів своєї держави.

 «18 жовтня – Європейський день боротьби з торгівлею людьми»

                                     
     Європейський день боротьби з торгівлею людьми започаткований 18 жовтня 2007 року Європейським Парламентом як день консолідації діяльності з підвищення рівня обізнаності щодо феномену торгівлі людьми та небайдужості громадськості до цього явища.

     Торгівля людьми є глобальним злочинним бізнесом, сучасною формою рабства, що грубо порушує права людини. Ця діяльність є найшвидше зростаючою кримінальною діяльністю у світі. За оцінками Міжнародного центру із запобігання злочинності ООН, щорічний грошовий обсяг за даний транснаціональний злочин становить 30 мільярдів доларів на рік, що робить його другим за величиною після торгівлі наркотиками.  

     Україна була серед перших країн у Європі, яка у 1998 році встановила кримінальну відповідальність за торгівлю людьми. У Кримінальному кодексі України покарання за торгівлю людьми передбачено статтею 149, яка визначає ці злочинні дії як вербування, переміщення, переховування, передачу або одержання людини, вчинені з метою експлуатації, з використанням обману, шантажу чи уразливого стану особи.

    Існує чимало різноманітних видів експлуатації: усиновлення (удочеріння) у комерційних цілях, використання в порнобізнесі, використання у військових конфліктах, залучення до злочинної діяльності, трансплантація чи насильницьке донорство, примус до заняття проституцією, рабство і ситуації, подібні до рабства, примусова праця, залучення в боргову кабалу.

     Держава вживає заходів з попередження торгівлі людьми та боротьби з нею, притягнення до відповідальності злочинців та надання допомоги постраждалим.

     Міністерство соціальної політики визначено національним координатором у сфері протидії торгівлі людьми, та, відповідно до своїх повноважень, здійснює координацію діяльності органів виконавчої влади, проводить інформаційно – просвітницькій акції, забезпечує встановлення статусу особи, яка постраждала від торгівлі людьми та надання допомоги таким особам.

 

ЛЕГАЛІЗАЦІЯ ЗАРОБІТНОЇ ПЛАТИ ТА ЗАЙНЯТОСТІ НАСЕЛЕННЯ – ТЕМА СЬОГОДЕННЯ

        У нинішніх умовах проблемою залишається легалізація зайнятості населення та заробітної плати, реалізація гарантій оплати праці та організація заходів по недопущенню виникнення заборгованості з виплати заробітної плати. Підприємства, установи, організації та громадяни – суб'єкти підприємницької діяльності, при виплаті заробітної плати, повинні дотримуватись чинного законодавства, нести відповідальність за навмисне ухилення від сплати податків і порушення норм законодавства щодо виплати заробітної плати.

     Сьогодні існує багато випадків, коли працівники отримують офіційну зарплату на рівні або меншу за мінімальну, а решту зарплати – «у конверті». Це явна ознака прихованої зайнятості, коли людей оформлюють на роботу погодинно, проставляють їм у табелі робочого часу 2 або 4 години, тоді як вони працюють по 8 годин на день. Відповідно й показують зарплату за 2 або 4 години, а решту платять «у конвертах». У результаті людина втрачає велику частку майбутньої пенсії.

      Усвідомлюючи важливість цієї проблеми, більшість роботодавців працюють у законодавчому полі. Але є й такі, які, намагаючись отримати якомога більший прибуток, ухиляються від сплати податків, використовують працю громадян без належного оформлення трудових відносин.

   Надходження в бюджет – це кошти для соціальної сфери, шкіл, дитячих садків, лікарні послугами якими користуються без виключення всі жителі району. Тому в приміщенні районної державної адміністрації щосереди засідає робоча група з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення. Завдання робочої групи детінізації трудових відносин, а також здійснення соціального захисту працюючого населення, розширення сфери застосування праці та зниження рівня безробіття, наповнення бюджету.

     Проблема легалізації праці залишається наразі актуальною. Шановні працівники! Вам вирішувати, що є найголовнішим - жити сьогоденням або мати впевненість у завтрашньому дні, забезпечуючи своїм родинам добробут і спокій, отримувати певні соціальні гарантії.

           Шановні роботодавці! Закликаємо Вас зробити крок назустріч суспільству - легалізувати зайнятість населення та відмовитись від зарплати “в конвертах”. Це дозволить зняти, по-перше, соціальну напругу а, по-друге, дозволить громадянам отримати реальну соціальну підтримку.